Питання-Відповіді

Що таке "гідрокрекінгова" олива?  

Гідрокрекінг - один з найбільш швидкозростаючих процесів нафтопереробки. За останні 20 років потужності установок гідрокрекінгу виросли в світі в 4 рази і досягли майже 250 млн. куб. м сировини на рік. Процес дозволяє шляхом підбору відповідних каталізаторів і параметрів технологічного режиму отримувати високий вихід широкого асортименту високоякісних компонентів олив, які мають високий індекс в'язкості і володіють стійкістю до окиснення . В ході гідрокрекінгу видаляються сполуки сірки, азоту та інші сполуки. Одночасно протікає гідрування поліциклічних ароматичних сполук, розщеплення нафтенових кілець, деструкція довгих парафінових ланцюгів і ізомеризація продуктів. Простою мовою гідрокрекінг - це процес модифікації мінеральних базових олив, що дозволяє отримати сировину, за рівнем якості відповідне синтетичним базовим оливам.

Яка різниця між «бензиновою» і «дизельною» оливою?  

Різниця полягає в різному наборі присадок. При цьому слід зазначити, що більшість сучасних моторних олив для легкових автомобілів виробляються з урахуванням того, що вони можуть використовуватися як у бензинових, так і в дизельних двигунах. Олива, застосування яких передбачено тільки в дизельних двигунах, як правило використовуються тільки в комерційному транспорті. При виборі олив за типом потрібно звертати увагу на показник по API, перша буква якого позначає спеціалізацію: S-service (оливи для бензинових двигунів), C-commercial (оливи для комерційного транспорту).

Чи потрібно прогрівати двигун перед поїздкою?  

Питання прогріву двигуна, особливо в зимовий час, безпосередньо пов'язано з моторною оливою. Дуже важливо стежити за тим, щоб олива, яку Ви використовуєте, мала відповідний індекс в'язкості.

А тепер розглянемо питання прогріву двигуна з двох позицій.

Позиція технологічна.

З технічної точки зору прогрів двигуна необхідний. Це дозволяє моторній оливі набути свої робочі характеристики і забезпечувати правильну роботу двигуна.

Позиція екологічна.

В момент прогріву двигуна, кількість викидів токсичних летючих сполук (продуктів згоряння палива) виростає в кілька разів, чим завдається значна шкода навколишньому середовищу. Це пов'язано з тим, що при холодному старті в камеру згоряння двигуна надходить збагачена паливна суміш, що збільшує кількість продуктів згоряння, а каталізатор, який нейтралізує шкідливі викиди, починає «працювати» тільки по досягненню робочої температури, що теж займає деякий час.

Виходячи з цього, стає зрозуміло, що однозначного висновку в даному питанні зробити неможливо. Тому, вирішувати - прогрівати двигун або НЕ прогрівати, повинен кожен автовласник самостійно, спираючись на власну громадянську позицію.