Гідрокрекінг - один з найбільш швидкозростаючих процесів нафтопереробки. За останні 20 років потужності установок гідрокрекінгу виросли в світі в 4 рази і досягли майже 250 млн. куб. м сировини на рік. Процес дозволяє шляхом підбору відповідних каталізаторів і параметрів технологічного режиму отримувати високий вихід широкого асортименту високоякісних компонентів олив, які мають високий індекс в'язкості і володіють стійкістю до окиснення . В ході гідрокрекінгу видаляються сполуки сірки, азоту та інші сполуки. Одночасно протікає гідрування поліциклічних ароматичних сполук, розщеплення нафтенових кілець, деструкція довгих парафінових ланцюгів і ізомеризація продуктів. Простою мовою гідрокрекінг - це процес модифікації мінеральних базових олив, що дозволяє отримати сировину, за рівнем якості відповідне синтетичним базовим оливам.
Різниця полягає в різному наборі присадок. При цьому слід зазначити, що більшість сучасних моторних олив для легкових автомобілів виробляються з урахуванням того, що вони можуть використовуватися як у бензинових, так і в дизельних двигунах. Олива, застосування яких передбачено тільки в дизельних двигунах, як правило використовуються тільки в комерційному транспорті. При виборі олив за типом потрібно звертати увагу на показник по API, перша буква якого позначає спеціалізацію: S-service (оливи для бензинових двигунів), C-commercial (оливи для комерційного транспорту).
Питання прогріву двигуна, особливо в зимовий час, безпосередньо пов'язано з моторною оливою. Дуже важливо стежити за тим, щоб олива, яку Ви використовуєте, мала відповідний індекс в'язкості.
А тепер розглянемо питання прогріву двигуна з двох позицій.
Позиція технологічна.
З технічної точки зору прогрів двигуна необхідний. Це дозволяє моторній оливі набути свої робочі характеристики і забезпечувати правильну роботу двигуна.
Позиція екологічна.
В момент прогріву двигуна, кількість викидів токсичних летючих сполук (продуктів згоряння палива) виростає в кілька разів, чим завдається значна шкода навколишньому середовищу. Це пов'язано з тим, що при холодному старті в камеру згоряння двигуна надходить збагачена паливна суміш, що збільшує кількість продуктів згоряння, а каталізатор, який нейтралізує шкідливі викиди, починає «працювати» тільки по досягненню робочої температури, що теж займає деякий час.
Виходячи з цього, стає зрозуміло, що однозначного висновку в даному питанні зробити неможливо. Тому, вирішувати - прогрівати двигун або НЕ прогрівати, повинен кожен автовласник самостійно, спираючись на власну громадянську позицію.
Для початку потрібно визначитися з тим, що мається на увазі під поняттям «різні».
Якщо мова йде про тип оливи (мінеральна / напівсинтетична / синтетична), то, безумовно, краще не змішувати їх. Ці типи олив відрізняються за способом виробництва, мають абсолютно різні властивості і характеристики, тому вони не повинні змішуватися.
Якщо мова йде про характеристики оливи, то, в крайньому випадку, Ви можете долити оливу з таким же індексом в'язкості (SAE) і класом експлуатаційних властивостей (API).
Приклад: Якщо у Вас залита олива з показниками SAE - 10W-40 і API - SL / CF, то оливу, що доливається має володіти точно такими ж показниками!
Абсолютно всі сучасні моторні оливи, представлені на ринку, вже містять оптимальний набір присадок, що забезпечує оливі відповідний рівень якості. Чим вище клас експлуатаційних властивостей (показник API), тим вища якість пакету присадок, що міститься в оливі, а відповідно і якість самої моторної оливи.
Використання присадок виправдано лише в тому випадку, коли позитивний ефект від застосування тієї чи іншої присадки перевищує шкоду, якої така присадка може нанести двигуну.
Наприклад, в’язкістна присадка, залита в двигун з низькою компресією, цілком може допомогти доїздити пару тисяч кілометрів до капремонту. За рахунок загущення оливи відбувається скорочення зазорів між стінками блоку і поршнями і, як наслідок, відбувається зростання компресії, олива не потрапляє в камеру згоряння - припиняється рясне виділення диму з вихлопної труби.
Синтетична моторна олива володіє наступними перевагами:
Ми не будемо вдаватися в подробиці виробництва олив, так як це ні яким чином не впливає на вибір покупця, а зупинимо увагу на характеристики та переваги, якими володіє кожен з видів:
Синтетична олива
Переваги:
Недоліки:
Напівсинтетична олива
Переваги:
Недоліки:
Мінеральна олива
Переваги:
Недоліки:
Найвірніше міняти моторну оливу, згідно з вказівками в сервісній книжці або інструкції Вашого автомобіля.
Середньостатистичний інтервал заміни моторної оливи в двигуні легкового автомобіля становить 10000 км пробігу (від 8000 до 15000 км). Існують моторні оливи, які змінюються один раз на 30000-40000 км пробігу. Оливи такого класу, як правило, застосовуються в двигунах сучасної комерційної техніки. Що стосується заміни олив у двигунах сільськогосподарської або будівельної техніки, то тут на перше місце ставиться ресурс не в кілометрах, а в мото-годинах (бо як дана техніка часто працює без пересування або робоча швидкість невелика). Сучасні оливи мають ресурс до заміни від 200 до 500 мото-годин.
Сучасний ринок пропонує споживачеві безліч різновидів олив під різними більш-менш «розкрученими» торговими марками. На жаль, як і на інших високо конкурентних ринках, покупець не рідко стикається з підробками. Найчастіше підробляють найбільш відомі та популярні марки олив. Цей факт підштовхує виробників регулярно вдосконалити способи захисту своїх олив від підробок.
Одним з найпростіших способів уберегти себе від придбання підробки, є придбання продукції у надійних постачальників.